DEVIreg™ Touch överträffar högt ställda förväntningar

Report this content

Den unika termostaten DEVIreg Touch har överträffat marknadens krav på vad en digital termostat kan erbjuda. DEVIreg Touch är den efterlängtade ersättaren till DEVI:s tidigare digitala termostat och är med sin diskreta, moderna design och unika funktioner marknadens mest intuitiva och energibesparande termostat.

Efterfrågan på snygga och enkla tekniska produkter ökar i det moderna hemmet. Det råder högt fokus på att skära ner på energikostnader och enkelheten i att kunna få kontroll på sina energiutgifter. Inom elektrisk uppvärmning är det därför viktigt att installera produkter som bidrar till energibesparingar. Lanseringen av DEVIreg Touch har visat sig möta dessa krav. Den är, med sin touchscreen, enkel att hantera både för installatörer och bostadsägare. Termostaten ser till att hålla nere effektförbrukningen med sina intelligenta funktioner, så som vädringsfunktionen vilken upptäcker öppna fönster och sparar energi genom att registrera snabba skillnader i temperatur, för att då tillfälligt stänga av värmen. På sidan av termostaten finns en enkel åtkomst till betydelsefulla energisparande funktioner som till exempel; on/off, bortrest och frostskydd.

Termostaten är en väl genomarbetad produkt, utvecklad med synpunkter direkt från våra kunder. ”Vi har testat denna produkt omfattande med direkt feedback från kunder och har därmed justerat designen och användbarheten många gånger. Nu är vi säkra på att den uppfyller dagens krav som en modern bostadsägare ställer. Den ser bra ut, har en lika enkel touchscreen som en smartphone, är lätt att hålla ren och den har helt enkelt utmärkta funktioner som gör det moderna livet enklare och mer komfortabelt. Sist men inte minst har den en unik garanti på 5 år”, säger säljchef Peter Forslund.

En stor fördel är att DEVIreg Touch även ingår i DEVI:s populära golvvärmeprodukter DEVIkit och DEVImat vilket säkrar bostadsägare med den senaste tekniken och installatörer får en enkel programmering och installation. DEVIkit är en tunn lättlagd kabel och DEVImat är en tunn självhäftande kabelmatta och dessa används för golvvärme i både renovering och nybyggnation.

En virtuell och exakt version av DEVIreg Touch finns att ladda ner som app till både iPhone och Android med sökordet ”devireg touch”.

För mer information kontakta:
Peter Forslund, säljchef, DEVI
pfo@devi.se
013- 25 85 05

Peter Forslund
Försäljningschef DEVI
pfo@devi.se
013-25 85 05

Danfoss Electric Heating Systems bildades 2003 när danska Danfoss köpte DEVI A/S.  DEVI, grundat 1942, är den globala marknadsledaren inom högeffektiva elektriska system – inomhus och utomhus. Varumärket DEVI har bevarats som premiummärke i kommersiella och inhemska marknader för elektriska uppvärmningslösningar.

Taggar:

Snabbfakta

Den unika termostaten DEVIreg Touch från DEVI har överträffat marknadens krav på vad en digital termostat kan erbjuda. DEVIreg Touch är den efterlängtade ersättaren till DEVI:s tidigare digitala termostat och är med sin diskreta, moderna design och unika funktioner marknadens mest intuitiva och energibesparande termostat.

Citat

Försäljningschef Peter Forslund