• devolo/

Devolo på mässan Light + Building 2012: Stark anslutning för ett smart hem

Report this content

Devolo presenterar sina senaste produkter under den pågående mässan Light + Building 2012 i Frankfurt, den internationellt ledande mässan för arkitektur och teknik. Devolo visar allt från produktportfölj för proffs till powerline-lösningar för smarta hem med HomePlug Green PHY.

Light + Building är den ledande internationella mässan för arkitektur och teknologi och pågår 15-20 april. Integrerad byggnation, det vill säga samordningen mellan el, belysning och byggautomation, är mässans fokus. Energieffektivitet är ytterligare ett tema, vilket passar väl in på Devolos powerline-baserade dLAN-produkter.

Devolos egna patenterade dLAN-adaptrar styr energianvändningen dynamiskt under drift och reducerar energibehovet med 90 procent i standby-läge. Energiförbrukningen stannar under 0,3 watt. Det innebär att även stora dLAN-nätverk ger minimala energikostnader.

Under mässan presenterar Devolo sina senaste lösningar för powerline, det nätverk som är ryggraden i ett modernt, smart hem. Oavsett om det handlar om IP-baserad underhållning eller smarta energimätare, ger dLAN en snabb, stabil och skalbar nätverkslösning för hemmets alla nätverksenheter.

Produkter i Devolos monter:

- dLAN Professional

Devolos nya omfattande produktportfölj för återförsäljare och leverantörer.

- dLAN TV Sat: satellit-TV via elnätet
Anslutning via eluttag, ingen antennkabel behövs för signalöverföring. En satellit-tv-mottagning som kan placeras var som helst i hemmet.

- dLAN med DIN-skena

Adapter som enkelt kopplas in direkt i proppskåpet på alla tre faser och ger därmed internetuppkoppling i hela huset via alla eluttag. Den passar för såväl bostäder som kontor. Utöver tillgång till bredband i hela byggnaden ger adaptern även andra ”smarta” möjligheter, till exempel att ansluta energimätsystem och få tillgång till löpande information om energiförbrukning.

- dLAN 500 AVpro UNI

Nätverksadapter som gör det möjligt att skapa ett nätverk genom att använda husets befintliga kablar, både elnät och koaxialkablar. Ger en stabil kommunikation med en hastighet upp till 500 megabit per sekund, vilket kan jämföras med traditionella ethernetkablar som ger upp till 100 megabit per sekund.

- Smarta mätsystem via elnätet

Devolo har lösningar för kompletta IP-baserade övervakningssystem för alla typer av energi, inklusive el, vatten, gas och BTU-data.

- dLAN-lösningar med HomePlug Green PHY för det smarta hemmet

Modernt boende kräver en central standard för alla ”smarta hem”-applikationer. Därför fokuserar Devolo på HomePlug Green PHY. På mässan kan besökarna få en första titt på vad Devolo gör inom detta område.

Hans Englesson, försäljningschef Devolo Norden
Tel: 070-301 39 10, e-post: hans.englesson@devolo.com

Informationsvideo på youtube om Devolos produkter (på svenska): http://bit.ly/devolo_produkter
Mer information om Devolos företagsprodukter: http://www.devolo.com/business/devolo-products-for-companies.html?l=en