Bravida tecknar ett nytt 3-årsavtal med DGC

Bravida har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av datakommunikationstjänster. Det nya avtalet sträcker sig över 3 år och beräknas vara värt cirka 11 mkr.

Bravida, Skandinaviens främsta totalleverantör av tekniska installations- och servicetjänster för fastigheter, har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av en IP-VPN-lösning till Bravidas cirka 140 verksamhetsställen i Sverige, Norge och Danmark. Det nya avtalet innehåller uppgradering till fiberförbindelser för en stor andel av anslutningspunkterna. DGC har levererat datakommunikationstjänster till Bravida sedan 2006.

– DGC har effektiv leveransprocess och levererar tjänster med hög kvalitet till ett konkurrenskraftigt pris. Bravida ser det som naturligt att förlänga samarbetet med DGC, säger Martin Eliasson, IT-controller på Bravida.

– Att leverera driftsäkra och kostnadseffektiva datakommunikationstjänster till kunder med verksamheter på många platser är en av våra absoluta styrkor. Att vi återigen får förnyat förtroende av Bravida visar att vi lever upp till deras förväntningar och jag ser fram emot ny avtalsperiod, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd för DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på NASDAQ Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 21 januari 2015, klockan 08.30.