• DGC One/

DGC har tecknat ramavtalet ”Fasta och mobila operatörstjänster samt transmissionstjänster” för offentlig sektor

DGC har tecknat avtal med Kammarkollegiet avseende ramavtalet Fasta och mobila operatörstjänster samt transmissionstjänster. Avtalet sträcker sig över två år med möjlighet till förlängning i maximalt två år.

I april 2013 offentliggjordes att DGC var en av de leverantörer som tilldelats ramavtalet Fasta och mobila operatörstjänster samt transmissionstjänster. Tilldelningsbeslutet överklagades men nu har avtal tecknats och tilldelningsbeslutet från ett år sedan stod fast.

Ramavtalet Fasta och mobila operatörstjänster samt transmissionstjänster omfattar fasta och mobila operatörstjänster samt transmissionstjänster som exempelvis WAN- och internettjänster. Därutöver rymmer ramavtalet tilläggstjänster såsom säkerhetstjänster, brandväggstjänster, support och assistans etc. Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet uppskattar att omsättningen på ramavtalen totalt kommer att uppgå till cirka 250 - 300 mkr per år. DGC var också leverantör inom ramavtalet under föregående ramavtalsperiod.

– Vi har bestämt oss för att vinna marknadsandelar inom offentlig sektor. Att vi tidigare tecknat ramavtalet ”Kommunikation som tjänst” och nu detta avtal gör att vi lagt en god grund för det, säger Jörgen Qwist, vd på DGC.

Jörgen Qwist, vd DGC One AB, telefon: +46 708 34 28 34,
e-post: jorgen.qwist@dgc.se
Jakob Tapper, informationsansvarig DGC One AB, telefon: +46 739 81 63 33,
e-post: jakob.tapper@dgc.se

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC grundades 1987 och DGC:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 10 april 2014, klockan 10.00.