DGC ska leverera en kontaktcenterlösning till Migrationsverket

DGC har tecknat ett avtal med Migrationsverket om att leverera en ny kontakcenterlösning. Avtalet sträcker sig över 3 år med en option om förlängning i ytterligare 1+1 år. DGC beräknar att avtalsvärdet över de första 3 åren är cirka 30 mkr.

Den 22 oktober 2015 meddelade DGC att bolaget vunnit Migrationsverkets upphandling av en ny kontaktcenterlösning. Nu har parterna tecknat avtal. Lösningen levereras som en tjänst från DGC och är baserad på Interactive Intelligence mjukvaruplattform.

- Att vi vinner den här upphandlingen i högsta möjliga konkurrens visar att vi har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande inom kontaktcenter vilket är en tillväxtmarknad för oss. Vi har hög kompetens och en skalbar plattform som passar många olika företag och organisationer som är i behov av en modern kontaktcenterlösning, säger Mattias Wiklund, försäljningschef på DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 13 november 2015, klockan 08.30.