DGC tecknar KST-avtal med Socialstyrelsen

DGC vann Socialstyrelsens avropsförfrågan av en ny telefonilösning inom ramavtalet ”Kommunikation som tjänst” (KST). Avtalet sträcker sig över två år med möjlighet till förlängning i ytterligare tre år. DGC uppskattar avtalets värde till cirka 4 mkr för den inledande avtalsperioden och till cirka 10 mkr vid en eventuell förlängning.

DGC skall leverera Socialstyrelsens nya telefonilösning. I lösningen kommer samtliga 750 användares mobila- och fasta telefoner anslutas till DGC:s centrala telefoniplattform med tilläggstjänster som röstbrevlådor och hänvisningsfunktioner. Lösningen innehåller också en avancerad kontaktcenterlösning, från Interactive Intelligence, för hantering av fler medier än röstsamtal som exempelvis chat, e-post och sociala medie-interaktioner.

– Socialstyrelsen, en myndighet med samhällskritisk verksamhet, ställer höga krav på tillgänglighet och funktionalitet i sin nya telefonilösning. Vi kommer att leverera en modern, centraliserad, lösning med full mobilitet tillsammans med en avancerad kontaktcenterlösning. Offentlig sektor är en viktig tillväxtmarknad för oss och jag ser mycket fram emot att vårt samarbete med Socialstyrelsen, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd på DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC grundades 1987 och DGC:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 10 juni 2014, klockan 08.30.