Dialect ger DGC förnyat förtroende

DGC får förnyat förtroende av den rikstäckande Dialectkedjan när samarbetet förlängs med ytterligare 3 år. DGC skall leverera en datakommunikationslösning till Dialects drygt 70 försäljningsställen och det nya avtalet beräknas vara värt cirka 2,2 mkr.

Dialect ger DGC förnyat förtroende och förlänger det befintliga samarbetsavtalet med ytterligare tre år. Det nya avtalet innebär att DGC skall leverera en rikstäckande IP-VPN-lösning till Dialects försäljningsställen samt kommunikation till Dialects driftpartner. Dialect har varit kund hos DGC sedan 2007.

– Vi har ett starkt erbjudande inom kommunikationstjänster för kedjeföretag och det är viktigt att vi får förnyat förtroende av våra befintliga kunder. Därför är jag självklart mycket nöjd över att vi har förlängt vårt samarbete med Dialect och att vi fortsätter att stärka vår position för den här typen av lösningar, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd för DGC.

För mer information kontakta:

Mattias Wiklund, Försäljningschef och vice vd DGC One AB, telefon: +46 8 506 50216 eller +46 70 626 28 01, E-post: mattias.wiklund@dgc.se

Jakob Tapper, Informationsansvarig DGC One AB, telefon: +46 8 506 50218 eller +46 739 81 63 33, E-post: jakob.tapper@dgc.se

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den svenska företagsmarknaden och offentliga förvaltningar i ett eget rikstäckande nät. DGC grundades 1987 och DGCs aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 6 juli 2010, klockan 08.00.

DGC