Filippa K ny IT-driftkund till DGC

DGC:s dotterbolag DGC Internet Border är ny leverantör av IT-drifttjänster till Filippa K.

Filippa K har tecknat ett avtal med DGC:s dotterbolag DGC Internet Border avseende leverans av IT-drifttjänster. DGC Internet Border ska bland annat leverera drift av Filippa K´s servermiljö, inklusive hårdvara, samt drift av VMware, operativsystem och databaser. Avtalet sträcker sig över 2 år. DGC är sedan flera år leverantör av datakommunikationstjänster till Filippa K.

– En proaktiv och väl fungerande IT-drift är en förutsättning för vår verksamhet. Det känns tryggt att DGC nu levererar både vår datakommunikation och IT-drift, säger Erik Lindqvist, CIO på Filippa K.

– Filippa K är en ny spännande kund till DGC Internet Border. Utöver leveransen av IT-drifttjänster kommer vi också agera som strategiskt bollplank inom våra kompetensområden till Filippa K, säger CG Sänne, vd för DGC Internet Border.

CG Sänne, vd DGC Internet Border, telefon: +46 708 122 333, eller e-post cg.sanne@internetborder.se.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 11 oktober 2016, klockan 08.30.