Sibylla förlänger avtalet med DGC

Sibylla har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av datakommunikationstjänster. Det nya avtalet sträcker sig över 4 år och beräknas vara värt cirka 4,8 mkr.

Sibylla har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av datakommunikationstjänster till kedjans cirka 170 enheter i Sverige. I samband med avtalsförlängningen kommer kapaciteteten till Sibyllas enheter att uppgraderas. DGC har levererat datakommunikationstjänster till Sibylla sedan 2006.

– Fler och fler funktioner, exempelvis WiFi, ställer krav på högre kapacitet i våra förbindelser till våra enheter. Vi behöver en stabil och trygg samarbetspartner för våra datatjänster i vår fortsatta expansion och för att nå våra mål, säger Victor Axelsson, Inköpschef, på Nordic Fast Food (Sibylla).

– Att leverera driftsäkra och kostnadseffektiva datakommunikationstjänster till kunder med verksamheter på många platser är en av våra absoluta styrkor. Att vi återigen får förnyat förtroende av Sibylla visar att vi lever upp till deras förväntningar och jag ser fram emot ny avtalsperiod, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd på DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC grundades 1987 och DGC:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 30 september 2014, klockan 09.00.