DHL Service Point integreras i europeiskt paketnätverk – kommer att byta namn till DHL Parcelshop

DHL Parcel har tagit över driften av det fristående Service Pointnätverket med cirka 1 350 utlämningsställen i Sverige. Integrationen av Service Pointnätverk i DHLs europeiska paketverksamhet gör att DHL Parcel nu kan erbjuda rikstäckande och dedikerad B2C nätstruktur i Sverige och hela Europa.

Under 2016 kommer Service Pointnätverket i Sverige till fullo att integreras i det europeiska nätverket och byta namn till DHL Parcelshop. DHL kan därmed erbjuda sina kunder mer än 10 000 Parcelshops i Europa, exklusive Tyskland, som hanteras gränsöverskridande under ett och samma varumärke. Integrationen ger även internationella e-handelsföretag tillgång till hela EU-marknaden.

Service Point nätverket har byggts upp och drivits av DHL Freight Sverige, en ledande leverantör av landburna vägtransporter i Europa. DHL Freight fortsätter att vara partner för transport och leverans inom Sverige.

Just nu kan du som privatperson skicka paket inom Sverige med DHL Service Point för endast 99 kronor – oavsett vilken av våra fem paketstorlekar du väljer. Bokas via nätet och betalas och lämnas via ett av DHLs Service Pointombud. Erbjudandet gäller december 2015 – 31 januari 2016. Därefter gäller ordinarie priser.

Stockholm 4 december 2015

Jessica Ölvestad, Kommunikationschef
Tel: 0709 – 345 114

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 325 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL ingår i Deutsche Post DHL. 2014 hade koncernen en omsättning på mer än 56 miljarder euro.