Diadrom visar upp erbjudanden inom kamerautveckling vid konferensen Elektronik i fordon

Report this content

Diadrom kommer för första gången officiellt visa upp erbjudanden inom utveckling av kamerateknik för fordonstillämpningar, vid konferensen Elektronik i fordon, Göteborg 11-12 maj.

Den snabba utvecklingen av ”Advanced Driver Assistance Systems” (ADAS) har skapa en situation där alla fordonstillverkare har ett ökat behov av bildhantering. Nya utmaningar måste adresseras på grund av de strikta kraven på miljö, enhetspris, bandbredd och produktlivslängd.

Vid Diadroms monter kommer ADAS produkter att demonstreras som utvecklats tillsammans med LG Innotek Co. Ltd (LG IT) för slutkunden China Euro Vehicle Technology AB (CEVT).

”Antalet avancerade sensorer, såsom kameror, i ett modernt fordon har ökat dramatiskt de senaste åren. Detta har drivits av utvecklingen inom ADAS och kommer att fortsätta under lång tid tills självkörande fordon blir en verklighet” säger Dr. Henrik Fagrell, VD Diadrom.

”Det ökade antalet funktioner i kamerasystemen leder till en radikalt ökat komplexitet vilket gör att effektiv utveckling och diagnostik är mycket viktigt. LG Innotek och Diadrom är mycket stolta över resultaten i projekten för CEVT och ser många möjligheter till framtida utveckling” säger Mr. Edmund Park (박성형), Chefsingenjör, LG IT.

Partner Fondkommission AB (telefon 031-761 22 30, www.partnerfk.se) är bolagets Certified Adviser på NASDAQ OMX First North.

Göteborg den 10 maj 2016

Henrik Fagrell, VD

Diadrom Holding AB (publ), Org nr 556676-4857, Första Långgatan 19, 413 27 Göteborg

Tel: 031-774 11 00, Fax: 031-774 11 12

För eventuella frågor om innehållet i pressreleasen kontakta: Henrik Fagrell, VD Diadrom Holding AB (publ), telefon 0733-31 11 10.

Diadrom Holding AB (publ) är ett ledande mjukvaruföretag inom diagnostik av högteknologiska produkter. Diagnostik är ett område med uthållig och långsiktig tillväxt då avancerade produkter får ett allt större teknikinnehåll. Diadrom grundades år 1999 och är listat på NASDAQ OMX First North (ticker DIAH). www.diadrom.se

LG Innotek Co. Ltd, är en global specificerad material och komponenttillverkare som skapar en bättre värd med de allra senaste teknikerna, och leder marknaden in i en framtid av eco-vänliga material. LG Innotek är en av världens största leverantörer av kameramoduler med ett brett sortiment av tillämpningar från Smartphones till Automotive. www.lginnotek.com

China Euro Vehicle Technology AB, CEVT, är ett utvecklingscenter för framtidens bilar inom Geely Group. CEVT täcker in alla aspekter på utveckling av passagerarbilar – från den totala arkitekturen, framdrivning och drivlinjekomponenter till top hat-teknik samt fordonets yttre design. CEVT har för närvarande mer än 1 700 anställda och växer snabbt. Företaget finns i Göteborg, Trollhättan och Hangzhou i Kina. www.cevt.se