• Diamorph AB/

Diamorph offentliggör obligationsprospekt och ansöker om inregistrering av sitt obligationslån vid Nasdaq Stockholm

Diamorph AB (publ) offentliggjorde den 27 augusti 2014 att bolaget har beslutat att emittera ett säkerställt obligationslån om 500 mkr inom ett totalt rambelopp om 800 mkr på den svenska obligationsmarknaden. Obligationslånet löper till och med den 5 september 2019 med en årlig ränta om 7,00 procentenheter.

Bolaget har ansökt om notering av obligationslånet vid Nasdaq Stockholm och första dag för handel beräknas vara den 6 oktober 2014. Med anledning av noteringen har bolaget upprättat ett prospekt som har godkänts av Finansinspektionen. Prospektet finns tillgängligt på bolagets webbplats www.diamorph.com, och Finansinspektionens webbplats www.fi.se.

Stockholm, den 3 oktober 2014

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Mark Hutchison, CFO
Telefon +44 7930 118555

Om Diamorph
Diamorph levererar avancerade materiallösningar för särskilt krävande industriella applikationer. Bolaget har huvudkontor i Stockholm samt enheter i England och Tjeckien. Diamorphs vision är att bli en globalt ledande nischleverantör av avancerade material.