DIBS når milstolpe med en miljard genomförda transaktioner

Den 18 oktober kl 07.04 nådde DIBS, Nordens ledande leverantör av betalningslösningar på nätet, en miljard transaktioner.

Det senaste året har 13 miljoner konsumenter handlat för 100 miljarder kronor via DIBS. Vid starten, för 15 år sedan lanserade DIBS Nordens första betalningslösning på nätet. Sedan dess har bolaget genomfört en miljard transaktioner. Idag gör DIBS det enkelt och säkert för 15.000 webbutiker att ta betalt på nätet.

-          Vi är mycket glada att få hjälpa våra kunder växa. E-handeln ökar med en rasande fart, inte minst i mobilen och vi har fortfarande årets mest intensiva period framför oss – julhandeln, säger Eric Wallin, VD på DIBS.

DIBS nådde dessutom en höjdpunkt i början av oktober i år med över 1,5 miljon genomförda transaktioner på ett dygn. Det är enkelt och bekvämt att handla på nätet och det är dessutom lätt att jämföra priser och produkter. Det är tre viktiga anledningar till att  handel på nätet nu är en självklar del av vardagen. DIBS årliga konsumentundersökning, E-handelsindex, visar att konsumenter i Sverige i genomsnitt handlar 16 gånger per år, en ökning med 30% på 3 år. Den fullständiga undersökningen släpps inom några veckor.

För ytterligare information vänligen kontakta: Eric Wallin, VD, tel. 08-527 525 03 alternativt 0703 29 77 74 eller e-post: eric.wallin@dibs.se

DIBS erbjuder Nordens bredaste utbud av enkla och säkra betalningslösningar på nätet. När DIBS startade 1998 var vi pionjärer. Nu är vi börsnoterade och störst i Norden med över 15 000 nätbutiker med ett årligt försäljningsvärde via DIBS på över 100 miljarder kronor. Bara under förra året valde fler än 2 000 nya nätbutiker vår lösning. Vi är 100 medarbetare i Sverige, Danmark och Norge som arbetar för att göra det enkelt att ta betalt på nätet. Det tog 15 år att genomföra en miljard betalningar. Nästa miljard kommer att gå mycket snabbare. DIBS är listat på First North med Redeye som Certified Advisor.