DIBS och Nordea Norge ingår samarbetsavtal

DIBS, Nordens största leverantör av betalningslösningar för e-handel, och Nordea, Nordens största bank, ingår ett nära samarbete på den norska marknaden.

Genom det utökade samarbetet med Nordea kommer DIBS produkter att bli en central betalningslösning för de nätbutiker som endera använder Nordea som bank, kortinlösare eller båda delar.

Nordea kommer nu att erbjuda sina kunder både själva betalningslösningen och inlösen av korttransaktioner. I erbjudandet kommer även BankAxess ingå, vilket är en förhållandevis ny betalform som är integrerad i DIBS. Lösningen kommer att säljas av Nordea i hela landet.

Exempel på norska kunder som använder DIBS betalningslösningar och Nordea Norge som kortinlösare är bland annat One Call, Destinasjon Trysil, Kjells Markiser och Tide Reiser.

– Med DIBS produkter anser vi att vi kan erbjuda våra kunder en ännu bättre betalningslösning för näthandel i Norge, säger Lisbeth Muren, produktchef för betallösningar inom Nordea Norge. – Med det nya samarbetet med DIBS kommer Nordea att öka satsningen på detta segment. Vi anser att det är viktigt att ha ett samarbete med en partner som har bra branschkännedom och som har full fokus på, och enbart arbetar med e-handel.

För ytterligare information:
Eric Wallin, VD, DIBS Payment Services, telefon: +46 70 329 77 74
Patrik Müller, Marknadschef, DIBS Payment Services, telefon: +46 709 370 420

Gå även in på: www.dibs.se

Om oss

DIBS erbjuder Nordens bredaste utbud av enkla och säkra betalningslösningar på nätet. DIBS startade 1998 och är ledande i Norden. Vi var först med att nå en miljard transaktioner och har idag över 15 000 nätbutiker med ett årligt försäljningsvärde på över 100 miljarder kronor. Bara under förra året valde fler än 2 000 nya nätbutiker vår lösning. Vi är 100 medarbetare i Sverige, Danmark och Norge som arbetar för att göra det enkelt att ta betalt på nätet. DIBS är listat på First North med Redeye som Certified Advisor.