DIBS rekryterar VD från Payson

DIBS, Nordens ledande leverantör av enkla och säkra betalnings-lösningar på nätet, har rekryterat Oskar Bjursten som ny produkt-utvecklingschef, Anton Maandi som ny Head of Legal & Compliance och Karolina Ljungström som ny HR-chef. Dessa stärker bolaget som nu breddar sitt kunderbjudande för att göra det enklare att ta betalt på nätet.

–Vi är mitt i ett viktigt förändringsarbete. Dessa drivna och erfarna personer stärker oss nu när vi förändrar en stor del av vår produktportfölj och affärsmodell, säger Eric Wallin, VD på DIBS.

–Jag har jobbat med betalningar på nätet i många år och har nyfiket följt DIBS. Det känns spännande att få vara med i arbetet att utveckla nya tjänster som gör det enklare att ta betalt på nätet, säger Oskar Bjursten, ny produkt-utvecklingschef på DIBS.

Oskar Bjursten blir produktutvecklingschef med samlat ansvar för DIBS

utveckling av nya produkter och tjänster. Han har tidigare varit VD på Payson och styrelseordförande i Booli.se. Oskar har en magisterexamen i fysik från KTH och en examen i ekonomi från Stockholms universitet.

Anton Maandi är ny Head of Legal & Compliance som är en nyinsatt tjänst för att utveckla arbetet inom juridik och regelefterlevnad. Han var tidigare Compliance Officer på Klarna och har jobbat med liknande frågor på Neonet. Anton har en examen i juridik från Stockholms universitet.

Karolina Ljungström är ny HR-chef. Hon kommer närmast från URS Nordic AB där hon var HR Manager. Karolina har studerat PAO med inriktning på psykologi på Stockholms universitet.

Eric Wallin, VD DIBS, tel. 0703 29 77 74 eller e-post: eric.wallin@dibs.se

För ytterligare information vänligen kontakta: Eric Wallin, VD, tel. 08-527 525 03 alternativt 0703 29 77 74 eller e-post: eric.wallin@dibs.se

DIBS erbjuder Nordens bredaste utbud av enkla och säkra betalningslösningar på nätet. När DIBS startade 1998 var vi pionjärer. Nu är vi börsnoterade och störst i Norden med över 15 000 nätbutiker med ett årligt försäljningsvärde via DIBS på över 100 miljarder kronor. Bara under förra året valde fler än 2 000 nya nätbutiker vår lösning. Vi är 100 medarbetare i Sverige, Danmark och Norge som arbetar för att göra det enkelt att ta betalt på nätet. Det tog 15 år att genomföra en miljard betalningar. Nästa miljard kommer att gå mycket snabbare. DIBS är listat på First North med Redeye som Certified Adviser.

Citat

–Jag har jobbat med betalningar på nätet i många år och har nyfiket följt DIBS. Det känns spännande att få vara med i arbetet att utveckla nya tjänster som gör det enklare att ta betalt på nätet.
Oskar Bjursten