Kommuniké för DIBS årsstämma

Årsstämman i DIBS Payment Services AB (publ) beslutade den 8 maj 2014 i enlighet med styrelsens respektive valberedningens förslag bland annat följande:

• Till styrelseledamöter omvaldes Christoffer Häggblom, Thord Wilkne, Staffan Persson och Cecilia Lager.
  • Nyval av styrelseledamöterna Anna Settman och Johan Tjärnberg.
  • Staffan Persson omvaldes som styrelsens ordförande.
  • Stämman fastställde resultaträkning och balansräkning samt koncernresultaträkning och koncernbalansräkning.
  • Stämman beslutade om utdelning för räkenskapsåret 2013 om 2 kr per aktie. Tisdagen den 13 maj 2014 är avstämningsdag för utdelningen och utbetalningen beräknas ske från Euroclear Sweden AB fredagen den 16 maj 2014.
  • Ernst & Young AB omvaldes till bolagets revisor för ett år med Per Hedström som huvudansvarig revisor.
  • Stämman beslutade att resterande vinstmedel, 21 713 238 kr, balanseras i ny räkning.
  • Stämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2013.
  • Styrelsearvodet ändrades till att utgå med 360 000 kr (300 000 kr) till styrelsens ordförande och med 170 000 kr (150 000 kr) till en var av de övriga styrelseledamöterna. Det totala arvodet blir 1 210 000 kr (900 000 kr).
  • Arvodet till revisorerna utgår enligt godkänd räkning.
  • Stämman beslutade vidare i enlighet med valberedningens förslag angående principer för utseende av valberedning inför årsstämman 2015.

För mer information se www.dibs.se.

Eric Wallin, VD DIBS, tel. 08-527 525 03 alternativt 0703 29 77 74 eller e-post: eric.wallin@dibs.se

DIBS erbjuder Nordens bredaste utbud av enkla och säkra betalningslösningar på nätet. Vi startade 1998 och var då pionjärer inom betalningar på nätet – idag är vi ledande i Norden. Vi var först med att nå en miljard transaktioner och har idag över 15 000 nätbutiker med ett årligt försäljningsvärde på över 100 miljarder kronor. Varje år väljer 2 500 nya nätbutiker vår lösning. Våra 100 medarbetare i Sverige, Danmark och Norge arbetar för att göra det enkelt att ta betalt på nätet. DIBS är listat på First North med Redeye som Certified Advisor.