Nelly.com lanserar i Storbritannien med betalningslösning från DIBS

DIBS, Nordens ledande leverantör av betalningslösningar för e-handel, meddelar att Nelly.com lanserar i Storbritannien med betalningslösning från DIBS. Nelly.com använder sedan tidigare DIBS betalningslösningar i Norden och ett antal andra europeiska länder.

– Nelly.com har ett inspirerande utbud av mode och skönhet för trendmedvetna kvinnor och män. Genom DIBS erbjuder vi en enkel betalningsprocess med flera lokala betalsätt för att inte missa försäljningstillfällen i Europa, säger Peter Rosvall, VD på Nelly.com.

– DIBS betalningslösning underlättar för nordiska e-handlare att växa internationellt. På den brittiska marknaden har vi en omfattande infrastruktur för att våra kunder ska kunna ta betalt enkelt och säkert från så många konsumenter som möjligt. Vi ser framemot att bidra till Nelly.coms lansering och framgång i Storbritannien, säger Eric Wallin, VD på DIBS.

I DIBS E-Handelsindex 2011 uppskattades den brittiska e-handeln omsätta 556 miljarder kronor under 2011, vilket är mer än dubbelt så mycket som den totala marknaden i Norden. Kläder står för cirka 7 % av den brittiska e-handelsmarknaden, jämfört med 9 % för den svenska. I genomsnitt handlar den brittiska e-konsumenten för 7398 kr per halvår, att jämföra med 6306 kr för den genomsnittliga svensken.

Nelly.com grundades 2004 och är Nordens största nätbutik för mode- och skönhetsmedvetna killar och tjejer mellan 18 och 40 år. Nelly.com erbjuder skor, kläder, klänningar, festklänningar, underkläder, badkläder, sportfashion, mammakläder, barnkläder och mycket mer från över 800 olika varumärken.

Eric Wallin, VD DIBS, tel. 08-527 525 03 alternativt 0703 29 77 74 eller e-post: eric.wallin@dibs.se
Peter Rosvall, VD Nelly.com, e-post peter.rosvall@cdongroup.com