Diebold Nixdorf tillsätter Helena Müller som ny General Manager för banksidan i Norden

Pressmeddelande september 2016

Diebold Nixdorf Nordic har rekryterat en nordisk chef för affärsområdet Banking. Helena Müller som har jobbat med transaktionslösningar under hela sitt yrkesverksamma liv, tillträdde sin nya tjänst den 17 augusti 2016.

Helena Müller har de senaste tre åren arbetat på NCR som Nordisk Account Director. Innan dess har hon en lång bakgrund på Diebold Nixdorf där hon har jobbat inom en rad olika roller internationellt både i Tyskland och i Sverige. I grunden innehar hon en kandidatexamen i Business Administration från Stockholms universitet. Helena Müllers officiella titel på Diebold Nixdorf blir General Manager Banking Nordics.

Det känns extra spännande att bygga upp och driva ett starkt nordiskt team för att möta nya trender som finns inom transaktioner på den nordiska marknaden, dessutom är det roligt att komma tillbaka till ett nytt Diebold Nixdorf  säger Helena Müller och fortsätter:

Min främsta uppgift blir att möta de utmaningar som finns idag och därifrån bygga smartare tjänster för transaktioner. Målet är att den nordiska marknaden ska se Diebold Nixdorf som den bästa och självklara affärspartnern när det gäller digitala och fysiska transaktioner.

Om Diebold Nixdorf:

Diebold Nixdorf är experter på framtidens transaktioner och betalningar. Företaget  levererar IT-lösningar och tjänster till handeln och banker över hela världen, vilka möjliggör enkla och säkra transaktioner för miljontals konsumenter varje dag. Med sina mjukvarudefinierade lösningar sammankopplar Diebold Nixdorf effektivt den kontanta och den digitala transaktionsvärlden. Diebold Nixdorf finns representerat i över 130 länder och har cirka 25.000 anställda över hela världen. Företagets huvudkontor finns i North Canton, Ohio, USA och Paderborn, Tyskland. Besök www.DieboldNixdorf.com för mer information.

Vill du veta mer, kontakta gärna:

Helena Müller, General Manager Nordics Banking

Diebold Nixdorf