Digital Illusions lanserar tre nya titlar

Digital Illusions lanserar tre nya titlar Det svenska spelutvecklingsföretaget Digital Illusions senaste produktioner, Jumpstart Wildlife Safari Field Trip för Sony Playstation och JumpStart Dino Adventure Field Trip för GameBoy Color som producerats för Knowledge Adventure, har släppts till försäljning i USA. Bilspelet EA Sports V8 Challenge för PC som utvecklats för den australiensiska marknaden på uppdrag av Electronic Arts lanseras också inom kort. Avtal rörande dessa tre produkter har tidigare presenterats, dock utan att namnges. JumpStart Wildlife Safari Field Trip och JumpStart Dino Adventure Field Trip är spel för barn från 4 år och uppåt. EA Sports V8 Challenge är i grunden en vidareutveckling av Digital Illusions eget framgångsrika nordiska STCC-koncept. Spelet bygger på det australiensiska nationella mästerskapet V8 Supercars och kretsar kring ett mycket populärt stall, HSV, och dess stjärnförare Mark Skaife. Många av de berömda banorna är återskapade i spelet, Bathurst, Sandown Park Raceway och Adelaide, för att nämna några. Spelet släpps enbart på den australiensiska marknaden. JumpStart-titlarna representerar en genre där vi tidigare inte gjort oss kända. De är viktiga då de markerar Digital Illusions mångsidighet även inom det stora området Lek och Lär. Vi har redan fått många positiva kommentarer, säger Patrick Söderlund, vd för Digital Illusions. Intresset för V8 Challenge är stort i hemlandet. Att som svensk utvecklare få i uppdrag att utveckla ett lokalt spel för en marknad på andra sidan jorden kan bara betraktas som en stor fjäder i hatten. Vi räknar även med royalty-intäkter redan detta år för V8 Challenge. EA's game looks like it will be a real winner, skrev internet-siten MGON:s australiensiske reporter efter en pressvisning av spelet nyligen. Mer information om Knowledge Adventure finns på www.knowledgeadventure.com Mer information om Electronic Arts finns på www.ea.com eller www.easports.com.au För ytterligare information, vänligen kontakta: Vd Patrick Söderlund - patrick.soderlund@dice.se Tel. 08 - 545 184 80 Mobiltel. 0708- 92 96 94 Om Digital Illusions CE AB Digital Illusions är ett spelutvecklingsbolag som utvecklar interaktiv underhållning för de marknadsledande spelplattformarna. Bolaget arbetar på den globala spelmarknaden där huvudmarknaderna utgörs av USA och Europa men även Japan. Bolaget grundades 1992 och har mer än 150 anställda med kontor i Göteborg, Stockholm och utanför Toronto, Kanada. Bland utvecklade titlar kan nämnas Motorheadtm för PC och PlayStation®, Rally Masterstm för PC och Playstation®, Emperor's New Groovetm för Nintendo Gameboy Color, Disney's Dinosaurtm för Playstation och NASCAR® Heattm för PlayStation. Företaget arbetar för närvarande bland annat med utveckling av den officiella spelversionen av storfilmen Shrek samt actionspelet Battlefield 1942. Digital Illusions är noterad på Nya Marknaden, i Stockholms Fondbörs SAX- system. Ytterligare information om företaget finns tillgänglig på www.dice.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00610/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00610/bit0001.pdf