Digital Illusions tecknar nytt avtal med TDK Mediactive

Digital Illusions tecknar nytt avtal med TDK Mediactive Spelutvecklingsföretaget Digital Illusions (DICE) har tecknat ännu ett avtal med amerikanska förläggaren TDK Mediactive. Avtalet omfattar projekt på spelplattformarna Nintendo Gamecube och Sony Playstation 2, utvecklingen sker på bolagets huvudkontor i Göteborg. Uppdraget beräknas vara slutfört julen 2002. Ytterligare detaljer kring avtalet tillkännages ej på begäran av beställaren. Vi är glada över förtroendet och att fortsätta vårt redan goda samarbete med TDK Mediactive. Genom detta kontrakt etablerar vi oss som utvecklare även för Nintendos framgångsrika konsol GameCube, vilket gör att vi nu bedriver utveckling på samtliga av framtidens spelkonsoler. Avtalet kommer att påverka bolagets ekonomiska resultat positivt under både innevarande år och nästa, säger Digital Illusions vd Patrick Söderlund. Om TDK Mediactive, Inc. Med huvudkontor I Kalifornien, USA är TDK Mediactive, Inc. en global förläggare av underhållnings-mjukvara för existerande och framtida spelkonsoler och system. Företagets spel baseras på kända biograf- och videofilmer, populärlitteratur och populärkultur. Bland företagets samarbetspartners finns Sony Computer Entertainment, Universal Studios, New Line Cinema, Microsoft, Nintedo of America och Dreamworks SKG för att nämna några. TDK Mediactive Inc. är en del av TDK Corporation. FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA: Vd Patrick Söderlund - patrick.soderlund@dice.se Tel. 08 - 545 184 80 Mobiltel. 0708- 92 96 94 Nintendo, GameCube och Official Seal är varumärken tillhörande Nintendo of America Inc. (c) 1989, 1998 Nintendo of America Inc. PlayStation, PlayStation logotyper och "PS" Family logotypen är registrerade varumärken, "PS2" logotypen och PS onetm är varumärken tillhörande Sony Computer Entertainment Inc. Sony och Sony Computer Entertainment logotypen är registrerade varumärken tillhörande Sony Corporation. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/12/20011012BIT00200/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/12/20011012BIT00200/bit0001.pdf