Ny vd och styrelseordförande i Digital Illusions

Ny vd och styrelseordförande i Digital Illusions Digital Illusions styrelse har utsett Patrick Söderlund till ny vd. Patrick kommer närmast från Refractions Games, som Digital Illusions förvärvade så sent som i januari i år. Före detta vd Fredrik Liliegren har utsetts till ny arbetande styrelseordförande i bolaget. - Under mina 12 år som vd har bolaget utvecklats från ett källarbolag till ett börsbolag med en omsättning 1999 på 12,5 Mkr. Jag ser fram emot att som styrelseordförande leda det strategiska arbetet som krävs för att Digital Illusions skall nå målet att i första hand bli ett av Europas sedan ett av världens bäst ansedda och mest lönsamma spelutvecklingsbolag. Nu lämnar jag över VD posten till Patrik Söderlund som tillsammans med Vvd Mikael Rudberg bättre besitter de operativa kunskaper som nästa fas i företagets utveckling kräver. Patrick Söderlund har tidigare varit vd för O2 Interactive Media och Refraction Games och arbetat inom It och spel-branschen i 6 år. - Min första uppgift som vd är att fortsätta de påbörjade arbetet med att fusionera de tre bolagen, Digital Illusions, Refraction Games och Synergenix, till en väl fungerande organisation. Jag kommer att under året arbeta starkt tillsammans med Vvd Mikael Rudberg för att förtydliga och förenkla både de interna och externa arbetsprocesserna. Genom förvärven är nu Digital illusions starkt rustade för att klara de mål som styrelsen satt upp. Att driva minst 4 parallella spelprojekt, nå en omsättningsökning på minst 400 procent, visa god vinst samt genomföra ett listbyte till O-listan, allt under år 2000, säger Patrick Söderlund vd Digital Illusions Digital Illusions har efter förvärven 51 anställda och kontor både i Stockholm och i Göteborg där huvudkontoret ligger. För ytterligare information: Patrick Söderlund 08-54518481 0708-929694 patrick.soderlund@dice.se Digital Illusions är ett spelutvecklingsbolag som utvecklar datorspel för de marknadsledande plattformarna. Bolaget arbetar på den globala spelmarknaden. Huvudmarknaderna utgörs av Europa, USA och Japan. Bolaget grundades 1992 och ägs idag till 27 procent av Bonnier. 1999 omsatte bolaget 12, 5 Mkr. Digital Illusions noterades den 16 mars 1998 på Nya Marknaden, i Stockholms Fondbörs SAX-system. Sponsor där är Aragon Fondkommission. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/17/20000317BIT00300/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/17/20000317BIT00300/bit0002.pdf