Spelserien Battlefield passerar 4-miljonersstrecket

Spelserien Battlefield passerar 4-miljonersstrecket De olika spelen i Digital Illusions prisbelönta spelserie Battlefield har tillsammans sålts i mer än fyra miljoner exemplar fram till mitten av juni 2004. - Digital Illusions har lyckats skapa ett starkt varumärke i spelbranschen. Vi ser fram emot att ta oss in på konsolmarknaden med Battlefield och visa att man kan utveckla lysande multiplayerspel även för Playstation2 och Xbox, säger Patrick Söderlund, vd för Digital Illusions. Samlingsboxen Battlefield 1942: The WWII Anthology för PC lanserades i slutet av maj i USA. Den består av grundspelet Battlefield 1942, tilläggsspelen Road to Rome och Secret Weapons samt det extramaterial som har släppts till Battlefield. När Battlefield Anthology lanseras i Europa är ännu inte bestämt. I fredags, den 2 juli, lanseras Battlefield 1942 och tilläggsspelet Road to Rome för Macintosh i USA. Spelen börjar säljas i Europa runt den 9 juli. I slutet av mars 2004 hade spelen i Battlefieldserien sålts i drygt 3,7 miljoner exemplar. För ytterligare information kontakta: Jenny Huldschiner, informationschef, Digital Illusions Telefon 08-658 78 03 E-post: press@dice.se eller ir@dice.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/05/20040705BIT20320/wkr0001.pdf