Crest National investerar i bildbehandlingssystem från Digital Vision

Crest National investerar i bildbehandlingssystem från Digital Vision Stockholm, 2003-11-21 - Det amerikanska bolaget Crest National har lagt en beställning på ett bildbehandlingssystem från Digital Vision innehållande den nya rep- och smutsborttagaren ASC3 samt filmkorns- och brusreduceraren AGR4. "Vår filosofi är att förse våra kunder med högkvalitativa produkter och därför beslutade vi oss för att investera i det senaste bildbehandlingssystemet från Digital Vision", säger John Walker, Executive Vice President, Crest National. "Crest National är sedan tidigare en användare av våra produkter och vi är mycket glada att de visar oss fortsatt förtroende", säger Per-Olov Essehorn, Försäljningsdirektör, Digital Vision. Crest National är ett världsledande oberoende mediaföretag med över fyrtio års erfarenhet av att leverera tjänster inom film, video, ljud, textning och DVD/CD/Super Audio CD till större filmbolag, skivbolag, programvarutillverkare och industriföretag världen över. Digital Vision har som affärsidé att erbjuda världsledande produkter till professionella kunder inom film/video, multimedia och distribution av digital-TV inom två affärsområden: · Media Mastering, digital slutbearbetning av bland annat spelfilm, reklam- och TV-produktioner samt anpassning till DVD · Media Networking, anpassning av bild och ljud till digitala sändningsnät Företaget grundades 1988. Digital Vision-koncernen består av ett svenskt moderbolag samt ett försäljningsbolag i USA. Verksamheten utgörs av utveckling, försäljning och support av system. Digital Vision är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information vänligen kontakta: Per-Olov Essehorn, Digital Vision AB (publ), telefon: 08-546 182 00, fax: 08-546 182 09 e-post: per-olov.essehorn@digitalvision.se, hemsida: www.digitalvision.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/21/20031120BIT00640/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/21/20031120BIT00640/wkr0002.pdf