OMNIMAGO investerar i bildförbättringsutrustning från Digital Vision AB

Stockholm, 2004-12-06 – Det tyska efterbearbetningsföretaget OMNIMAGO investerar i senaste generationen bildförbättringsutrustning från Digital Vision AB. Systemet omfattar brusreduceraren AGR4 och smuts- & repborttagaren ASC3. Kunden planerar att använda systemet för digital restaurering av film- och videomaterial.

Olaf Legenbauer, chef på OMNIMAGOs enhet för filmbearbetning säger ”Vi valde Digital Visions ASC3 för att ta bort smuts och repor i realtid innan vi fortsätter den digitala restaureringen med våra befintliga mjukvaruverktyg. ASC3 kommer hjälpa oss att kapa processtiden. Flera olika system utvärderades men Digital Visions lösning var den enda som mötte våra höga krav.” Robert Ekström, COO på Digital Vision AB kommenterar, “OMNIMAGOs beslut att investera i vår lösning bekräftar den höga prestanda vår bildförbättringsutrustning besitter.” För ytterligare information vänligen kontakta: Robert Ekström, e-post: robert.ekstrom@digitalvision.se, mobil: +46-733 55 26 02 Digital Vision AB (publ), org.nr. 556319-4041, Solna Strandväg 98, SE-171 54 SOLNA Hemsida: www.digitalvision.se