Post Logic investerar i ytterligare ett bildbehandlingssystem från Digital Vision Stockholm, 2003-11-11 - Det amerikanska bolaget Post Logic har lagt en andra beställning på Digital Visions nya rep- och smutsborttagningssystem, ASC3. ASC3 är Digital Visions tredje generation av avancerade rep- och smutsborttagare för bildförbättring samt restaurering av film- och videomaterial. Med nya banbrytande algoritmer och filterteknik är ASC3 ett genombrott i realtids-smutsborttagning med ett resultat som tidigare endast erbjöds av icke-realtidssystem. Med ASC3 följer flera nya verktyg, varav vissa tidigare endast var tillgängliga i mjukvaruprodukter. Dessa verktyg hanterar även det mest repiga och nedsmutsade material. Post Logic, med huvudkontor i Hollywood, USA, kombinerar filmindustrins mest respekterade team av kreativa kolorister med marknadens mest avancerade teknik. Post Logic har länge förknippats med högsta kvalitet på bearbetning i kort- och långfilmsformat. Företaget öppnade sin första HD-studio under 1998 och har sedan dess genomfört en hel rad projekt i HD-format, från nationella reklamkampanjer till restaurering av stora filmproduktioner. Digital Vision har som affärsidé att erbjuda världsledande produkter till professionella kunder inom film/video, multimedia och distribution av digital-TV inom två affärsområden: · Media Mastering, digital slutbearbetning av bland annat spelfilm, reklam- och TV-produktioner samt anpassning till DVD · Media Networking, anpassning av bild och ljud till digitala sändningsnät Företaget grundades 1988. Digital Vision-koncernen består av ett svenskt moderbolag samt ett försäljningsbolag i USA. Verksamheten utgörs av utveckling, försäljning och support av system. Digital Vision är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information vänligen kontakta: Per-Olov Essehorn, Digital Vision AB (publ) telefon: 08-546 182 00, fax: 546 182 09 e-post: per-olov.essehorn@digitalvision.se, hemsida: www.digitalvision.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/11/20031111BIT00610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/11/20031111BIT00610/wkr0002.pdf