The Syndicate investerar i utrustning för bildförbättring från Digital Vision

The Syndicate investerar i utrustning för bildförbättring från Digital Vision Stockholm, 2003-11-24 - Det amerikanska bolaget The Syndicate har lagt en beställning på Digital Visions filmkorns- och brusreducerare AGR4. AGR4 är Digital Visions fjärde generation filmkorns- och brusreduceringssystem, vilket lanserades i mitten av november 2001. AGR4 är främst avsett för restaurering av videofilmer och anpassning inför MPEG-kodning. AGR4's avancerade rörelsedetektion och adaptiva 3-D-filter resulterar i ännu renare och skarpare bilder från video- och filmmaterial. The Syndicate bildades våren 2002 i Santa Monica, Kalifornien. Bolaget arbetar med projekt i kortformat och hanterar filmskanning samt visuella effekter för nationella reklamkanpanjer och musikvideos.The Syndicate är ett av två bolag i en nybildad koncern, the Computer Cafe Group. Digital Vision har som affärsidé att erbjuda världsledande produkter till professionella kunder inom film/video, multimedia och distribution av digital-TV inom två affärsområden: · Media Mastering, digital slutbearbetning av bland annat spelfilm, reklam- och TV-produktioner samt anpassning till DVD · Media Networking, anpassning av bild och ljud till digitala sändningsnät Företaget grundades 1988. Digital Vision-koncernen består av ett svenskt moderbolag samt ett försäljningsbolag i USA. Verksamheten utgörs av utveckling, försäljning och support av system. Digital Vision är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information vänligen kontakta: Per-Olov Essehorn, Digital Vision AB (publ) telefon: 08-546 182 00, fax: 546 182 09 e-post: per-olov.essehorn@digitalvision.se, hemsida: www.digitalvision.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/24/20031121BIT00640/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/24/20031121BIT00640/wkr0002.pdf