Dignita Systems AB kallar till extra bolagstämma

Aktieägarna i Dignita Systems AB (publ), org.nr. 556582-5964 ("Bolaget") kallas härmed till extra bolagsstämma fredagen den 12 augusti 2016 kl. 11.00 i Bolagets lokal, Formvägen 16 i Umeå

Anmälan m.m.

Aktieägare som önskar delta i bolagsstämman skall:
dels vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken fredagen den 5e augusti 2016, och
dels anmäla sitt deltagande så att denna är Bolaget tillhanda senast kl. 16.00 tisdagen den 9 augusti 2016, under adress Dignita Systmes , Att: Anders Eriksson Formvägen 16 , 906 21 Umeå  med angivande av ”Bolagstämma” eller via e-post till: anders.eriksson@dignita.se

Vid anmälan ska uppges aktieägarens namn, person- eller organisationsnummer (eller motsvarande), adress, telefonnummer (dagtid), aktieinnehav, uppgift om eventuella biträden, samt i förekommande fall uppgift om ställföreträdare eller ombud.

Förvaltarregistrerade aktier
Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste, för att ha rätt att delta i bolagsstämman, tillfälligt inregistrera aktierna i eget namn i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken. Sådan omregistrering måste vara verkställd senast fredagen den 5e augusti 2016. Detta innebär att aktieägare i god tid före denna dag måste meddela sin begäran härom till förvaltaren.

Ombud
Aktieägare som avser att närvara genom ombud ska utfärda daterad fullmakt för ombud. Om fullmakt utfärdas av juridisk person ska bestyrkt kopia av registreringsbevis eller motsvarande för den juridiska personen bifogas. Fullmakts giltighet får anges till längst fem år från utfärdandet. Fullmakt i original samt eventuellt registreringsbevis bör i god tid före bolagsstämman insändas till Bolaget på ovan angiven adress.

Antal aktier och röster
I Bolaget finns vid tidpunkten för utfärdandet av denna kallelse totalt 3 350 000 aktier. Det totala antalet röster uppgår till 3 350 000.

Förslag till dagordning
1. Öppnande av stämman och val av ordförande vid stämman
2. Upprättande och godkännande av röstlängd
3. Val av en eller två justeringsmän
4. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad
5. Godkännande av dagordning
6. Beslut om nyval av två styrelseledamöter
7. Beslut om mandat till styrelsen att uppta konvertibla lån och ge ut optioner
8. Stämmans avslutande

Punkt 6 Beslut om nyval av styrelseledamöter
Styrelsen föreslår att stämman beslutar att välja Niclas Fröberg 1964-10-13 samt Joakim Hermansson 1962-10-06 som nya ordinarie oberoende ledamöter och därmed ersätta Pamela Lannerheim som ledamot. Pamela Lannerheim har begärt att få sluta i styrelsen av personliga skäl.

Joakim Hermansson
Auktoriserad redovisningsekonom. Ägare och VD för HCJ redovisning AB. HCJ Redovisning arbetar sedan 2003 som affärskonsulter och ekonomiska rådgivare för företag och organisationer. Deltar i den ekonomiska processen och vägleder i ekonomiska frågor och strategier. Styrelserepresentant i 5 aktiebolag. Boende i Örebro

Niclas Fröberg
Marknadsutbildad på Stockholms Universitet. Expert inom media och digital marknadsföring. CEO för  United Comunications Partners( UCPA). Ägare och grundare (2007) och arbetande styr ordf. för Tre Kronor Media - årets mediabyrå 2015 , oms ca 500Msek och ca 50 anställda  Tidigare CEO för Mindshare Nordic. Styrelserepresentant i 8 bolagsstyrelser i huvudsak inom media och marknadsföring. Boende i Stockholm

Punkt 7 Beslut om mandat till styrelsen gällande konvertibla lån samt optioner
Styrelsen föreslår stämman att gällande styrelsemandat från bolagsstämma april 2016 att vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma fatta beslut om nyemission av upp till 3 000 000 aktier. Styrelsen skall äga rätt att besluta om avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt liksom om bestämmelse enligt 13 kap 5 § 1 st 6 p aktiebolagslagen (apport, kvittning eller andra villkor)”utökas till att även omfatta upptagande av konvertibellån samt tecknande av optionsprogram för ledande befattningshavare.

Tillhandahållande av handlingar
Övriga handlingar enligt aktiebolagslagen kommer att hållas tillgängliga hos bolaget på ovanstående adress och på bolagets ovan nämnda webbplats senast två veckor före stämman, dvs. senast den 29 juli 2016. Handlingarna kommer även att hållas tillgängliga vid stämman.

Umeå i juli 2016

Dignita Systems AB (publ)

Styrelsen

__________________________________________________________________________________