Helen Hellströmer ny VD på det kreativa facket - DIK

Helen Hellströmer blir VD för fackförbundet DIK. Hon kommer närmast från tjänsten som kommunikationsdirektör vid Sveriges Radio.

Ny VD för fackförbundet DIK blir Helen Hellströmer . Hon kommer närmast från tjänsten som kommunikationsdirektör vid Sveriges Radio, där har hon varit sedan 2013. Tidigare var hon kommunikationschef på Södersjukhuset i Stockholm och har över 20 års erfarenhet från arbete med kommunikation, varumärkesfrågor och krishantering.

– Jag ser verkligen fram emot att få börja mitt arbete på DIK. Jag känner mig priviligierad att få arbeta i en organisation som arbetar med frågor jag brinner för och som är så viktiga idag, kultur och kommunikation, säger Helen Hellströmer.

­DIK har under de senaste åren genomgått ett stort förändringsarbete. Förbundet har målmedvetet arbetat med att bli ett modernt och attraktivt fack för akademiker  som arbetar med kultur och kommunikation. Det är ett arbete som nu ska fortsätta under Helens ledning.

– Jag är glad och nöjd med att Helen har valt att komma till DIK. Hon har ett gediget kunnande i varumärkesarbete och är en meriterad ledare med vana att visa resultat och samtidigt gott ledarskap, säger DIK:s ordförande Karin Linder.

Helen tillträder sin tjänst i miten av maj 2015.

Kontakt:
Helen Hellströmer, ny VD för DIK, 072-8535687
Karin Linder, förbundsordförande, DIK akademikerfacket för kultur och kommunikation, telefon: 0730-83 08 01 , e-post: karin.linder@dik.se

DIK är akademikerfacket för kultur och kommunikation. Vi är drygt 20 000 medlemmar som finns på alla typer av arbetsplatser över hela landet. DIK är ett av de förbund som tillsammans bildar Saco, Sveriges akademikers centralorganisation. Självklart är vi partipolitiskt obundna.

DIK, Box 760, 131 24 Nacka, Tel: 08-466 24 00, kansli@dik.se , www.dik.se