Dimension får order av baltisk storbank

Dimension får order av baltisk storbank Ett av IT-integratören Dimensions dotterbolag i Baltikum har fått i uppdrag att designa och implementera en datalagringslösning för en av regionens största banker. Ordervärdet uppgår till ca 13 Mkr. Under 2001 etablerade Dimension två dotterbolag i Baltikum. Utvecklingen av verksamheten i regionen har varit mycket positiv med ett flertal strategiskt viktiga affärer. När en av regionens största banker byter ut hela sin datalagringsmiljö gick uppdraget att designa, leverera och implementera den avancerade SAN- lösningen till ett av Dimensions dotterbolag. Dimensions långa erfarenhet av liknande lösningar var tillsammans med möjligheten att erbjuda testmiljöer och utbildning på den specifika lösningen avgörande i bankens val av IT-partner. Genom SAN-lösningen får den baltiska banken en centralt administrerad datalagringsmiljö med extremt hög tillgänglighet. Man minskar även sina totala administrations- och driftskostnader. - Vår satsning i Baltikum har haft en mycket positiv utveckling. Genom våra dotterbolag kan vi möta regionens stora efterfrågan på affärskritisk IT-infrastruktur och vi har idag en stark ställning som IT- integratör inom snabbväxande marknadssegment i regionen, säger Sven Uthorn, VD, Dimension. Dimensions dotterbolag i Baltikum har tidigare arbetat med ett flertal större uppdrag för kunder inom energi, bank och finans och telekom. För ytterligare information kontakta: Sven Uthorn, VD Dimension AB , Tel 08-5058 3000, direkt 08-5058 3003, E- post sven.uthorn@dimension.se Om Dimension Dimension är integratör av affärskritisk IT-infrastruktur. Bolagets kärnverksamhet omfattar design, integration och driftsättning av avancerade server-, datalagrings- och säkerhetslösningar. En viktig del av kunderbjudandet är även tjänster som analys, projektledning, support, drift och underhåll. Dimensions erbjudande grundar sig på en marknadsledande kompetens och erfarenhet av IT-infrastruktur samt långsiktiga samarbeten med ledande systemleverantörer. Kunderna finns främst inom telekom, bank & finans, media, industri och stat & kommun. Koncernen har 316 medarbetare och är verksam i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Lettland och Litauen. Huvudkontoret ligger i Bromma, Stockholm. Dimensionaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Tidpunkter för ekonomisk information Delårsrapport januari-september 2002 publiceras 25 oktober 2002 Bokslutskommuniké för 2002 publiceras 19 februari 2003 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/29/20020829BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/29/20020829BIT00320/wkr0002.pdf