Dimension får order från ledande telekomleverantör

Dimension får order från ledande telekomleverantör Ett av IT-integratören Dimensions dotterbolag har fått en order av en ledande telekomleverantör gällande system för betallösningar i GSM-nät. Ordervärdet uppgår till 13 Mkr. Det aktuella uppdraget gäller plattformar för betalsystem för telefonkort, s k prepaid-system, vilka kommer att installeras hos några av telekomleverantörens internationella slutkunder. För ytterligare information kontakta: Sven Uthorn, VD Dimension AB, tel 08-5058 3000, direkt 08-5058 3003, E- post sven.uthorn@dimension.se Om Dimension Dimension är integratör av affärskritisk IT-infrastruktur. Bolagets kärnverksamhet omfattar design, integration och driftsättning av avancerade server-, datalagrings- och säkerhetslösningar. En viktig del av kunderbjudandet är även tjänster som analys, projektledning, support, drift och underhåll. Dimensions erbjudande grundar sig på en marknadsledande kompetens och erfarenhet av IT-infrastruktur samt långsiktiga samarbeten med ledande systemleverantörer. Kunderna finns främst inom telekom, bank & finans, media, industri och stat & kommun. Koncernen har drygt 400 medarbetare och är verksam i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Lettland och Litauen. Huvudkontoret ligger i Bromma, Stockholm. Dimensionaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Tidpunkter för ekonomisk information Delårsrapport januari-juni 2002 publiceras 15 augusti 2002 Delårsrapport januari-september 2002 publiceras 25 oktober 2002 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/05/20020705BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/05/20020705BIT00160/wkr0002.pdf