Dimension tecknar ramavtal med AstraZeneca

Dimension tecknar ramavtal med AstraZeneca IT-Integratören Dimension har tecknat ett ramavtal med AstraZeneca gällande IT-tjänster och blir således prioriterad leverantör. Avtalet löper över två år och omfattar samtliga av AstraZenecas verksamheter i Sverige. AstraZeneca är ett av världens ledande läkemedelsföretag med inriktning på medicinsk och farmaceutisk forskning. För AstraZeneca är hanteringen av forskningsdata av största vikt vilket ställer höga krav på en säker och tillgänglig IT-miljö. Tidigare har koncernen köpt IT-tjänster av en mängd leverantörer, men genom ramavtal har man nu valt ut ett antal samarbetspartners som ska prioriteras vid köp av IT-tjänster. - AstraZeneca har behov av konsultstöd för utförande av olika IT- tjänster och för att säkerställa hög kvalitet inom området har vi valt att arbeta med ett mindre antal välrenommerade leverantörer med specifika kunskaper och expertis, vilket innebär att vi har minskat antalet leverantörer av IT-tjänster från ca 280 till ca 33 st, säger Christer Lundberg, Senior Manager, Swedish Purchasing Coordination Group AstraZeneca AB. - AstraZeneca är världsledande på sitt område och ett bolag där IT- miljön i högsta grad är affärskritisk, vilket gör vårt samarbete mycket spännande. Vi har kraftigt förstärkt vårt tjänsteutbud och när en så stor och krävande kund som AstraZeneca väljer Dimension som tjänsteleverantör är det en kvittens på att satsningen faller väl ut, säger Sven Uthorn, VD Dimension. Dimension och AstraZeneca har arbetat tillsammans tidigare. I början av året fick Dimension förtroendet att leverera och implementera en större datalagringslösning där väsentliga delar av AstraZenecas forskning lagras. För ytterligare information kontakta: Sven Uthorn, VD Dimension AB, tel 08-5058 3000, direkt 08-5058 3003, E- post sven.uthorn@dimension.se Om Dimension Dimension är integratör av affärskritisk IT-infrastruktur. Bolagets kärnverksamhet omfattar design, integration och driftsättning av avancerade server-, datalagrings- och säkerhetslösningar. En viktig del av kunderbjudandet är även tjänster som analys, projektledning, support, drift och underhåll. Dimensions erbjudande grundar sig på en marknadsledande kompetens och erfarenhet av IT-infrastruktur samt långsiktiga samarbeten med ledande systemleverantörer. Kunderna finns främst inom telekom, bank & finans, media, industri och stat & kommun. Koncernen har drygt 400 medarbetare och är verksam i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Lettland och Litauen. Huvudkontoret ligger i Bromma, Stockholm. Dimensionaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Tidpunkter för ekonomisk information Delårsrapport januari-juni 2002 publiceras 15 augusti 2002 Delårsrapport januari-september 2002 publiceras 25 oktober 2002 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/03/20020703BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/03/20020703BIT00340/wkr0002.pdf