Diös Fastigheter får Grekiska kolgrillsbaren som hyresgäst i Sundsvall

Diös Fastigheter har tecknat ett åttaårigt hyresavtal med Grekiska kolgrillsbaren i fastigheten Lyckan i In:gallerian. Avtalet som gäller från 1:a oktober omfattar cirka 290 kvm och hyresvärdet uppgår till 5,7 miljoner kronor.

– Grekiska kolgrillsbaren är ett helt nytt koncept för både In:gallerian och för Sundsvall. Etableringen är ett välkommet tillskott som kommer att öka besökarnas totalupplevelse av gallerian, säger Lars-Göran Dahl, fastighetschef på Diös Fastigheter.

– Vår Affärsidé är att erbjuda kolgrillad mat året om och en smakupplevelse inspirerad av grekisk matkultur. Vi hälsar alla varmt välkommen till In:gallerian och till vår restaurang, säger Zeki Yalcin, etableringsansvarig Grekiska kolgrillsbaren.

Lars-Göran Dahl, Fastighetschef Diös Fastigheter
lars-goran.dahl@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter på prioriterade tillväxtorter. Med ett marknadsvärde om 12,5 mdkr, ett bestånd om 353 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 420 tkvm, är visionen att vara den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se