Diös Fastigheter hyr ut till VOLT i Smedjan

Klädesbutiken VOLT har tecknat ett femårigt hyresavtal i Diös Fastigheters galleria Smedjan i Luleå. Värdet på avtalet som träder i kraft 1:a november uppgår till 3,7 miljoner.

Lokalytan uppgår till 206 kvm och ligger i fastigheten Abborren 11.

– Det är ett mycket trevligt tillskott för både Luleå och Smedjan att VOLT etablerar sig i staden, säger Ulf Boström, affärsområdeschef Norrbotten.

Luleå är en ort där vi länge har letat efter "rätt" lokal. När vi erbjöds en del av den befintliga KappAhl-lokalen i Smedjan var saken klar. Jag ser verkligen fram emot öppningen den 3:e december, säger Toni Collin, vd för VOLT.

Ulf Boström, chef för Diös Fastigheters affärsområde Norrbotten
ulf.bostrom@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter på prioriterade tillväxtorter. Med ett marknadsvärde om 12,5 mdkr, ett bestånd om 353 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 420 tkvm, är visionen att vara den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se