Diös Fastigheter sluter sexårigt avtal med Tillväxtverket i Östersund

Den 1 mars 2016 flyttar Tillväxtverket in i Diös Fastigheters nyrenoverade huvudkontorslokaler om 1 937 kvm på Ringvägen 4 i Östersund. Kontraktsvärdet på det sexåriga hyresavtalet är 18 miljoner kronor.

I april 2014 slutfördes ombyggnationen av Diös Fastigheters huvudkontor i syfte att skapa moderna och funktionella lokaler anpassade efter verksamhetens behov. Kontorets utformning och funktion väckte stort intresse.

– Vi är glada över att nu få välkomna Tillväxtverket till dessa attraktiva kontorsytor. Samtidigt sätter vi igång ombyggnationen av vårt nya huvudkontor i idag vakanta kontorslokaler i fastigheten Kommunalmannen 4 på Frösön. Förhoppningen är förstås att de ska väcka minst lika positiv uppmärksamhet, säger Henrik Lundmark, chef för affärsområde Jämtland.

Henrik Lundmark, chef för Diös Fastigheters affärsområde Jämtland
henrik.lundmark@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter på prioriterade tillväxtorter. Med ett marknadsvärde om 12 mdkr, ett bestånd om 354 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 400 tkvm, är visionen att vara den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se