Diös Fastigheter tecknar nytt avtal med Jämtkraft gällande elleverans och portföljförvaltning

Diös Fastigheter har idag tecknat ett nytt treårigt avtal med Jämtkraft AB. Avtalet som träder i kraft den 1 januari 2015 innebär att Diös Fastigheter har en leverantör för hela fastighetsinnehavet med en volym på ca 85GWh. Avtalet kompletterar tidigare avtal med en tillkommande volym om ca 35GWh och inkluderar även portföljförvaltning.

Leveransen bygger på en prissäkringsstrategi som innebär att Diös Fastigheter säkrar volymer för flera år framåt samt enbart kommer att handla grön el.

– Detta ger en stor säkerhet i både volym och pris för energiförsörjningen av vårt fastighetsbestånd. Vi har genom avtalet skapat en genomarbetad prissäkringstrategi som ger oss trygghet över flera år. Vi arbetar mycket aktivt med energieffektivisering av våra fastigheter och det känns bra att vi nu enbart handlar grön el, säger Knut Rost, vd för Diös Fastigheter.

– Vi är glada över att få fördjupa vårt samarbete med Diös Fastigheter, jag ser också att vi är företag som står varandra nära i bland annat miljöfrågor och långsiktigt hållbart företagande. Vi är övertygade om att den portföljförvaltningsprodukt som Diös Fastigheter har valt är en mycket bra produkt för dem, säger Anders Eriksson, vd vid Jämtkraft AB.

E-post: knut.rost@dios.se

Lars-Göran Dahl, fastighetschef Diös Fastigheter
E-post: lars-goran.dahl@dios.se

Diös äger och utvecklar både kommersiella- och bostadsfastigheter på prioriterade tillväxtorter. Med cirka 360 fastigheter, en uthyrningsbar yta om cirka 1 500 000 kvm och ett marknadsvärde som uppgår till cirka 12 mdkr, är Diös norra Sveriges största privata fastighetsbolag. Vår marknad sträcker sig från Borlänge i söder till Luleå i norr. Huvudkontoret ligger i Östersund. Diös har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Taggar:

Citat

Detta ger en stor säkerhet i både volym och pris för energiförsörjningen av vårt fastighetsbestånd. Vi har genom avtalet skapat en genomarbetad prissäkringstrategi som ger oss trygghet över flera år. Vi arbetar mycket aktivt med energieffektivisering av våra fastigheter och det känns bra att vi nu enbart handlar grön el.
Knut Rost, VD för Diös Fastigheter