Diös Fastigheters delårsrapport jan-juni 2015

Diös Fastigheter redovisar ett förvaltningsresultat för perioden som är 23 procent bättre jämfört med motsvarande period föregående år.

• Periodens hyresintäkter uppgick till 647 mkr (649)

• Förvaltningsresultatet uppgick till 254 mkr (207)

• Värdeförändringar i fastigheter uppgick till 104 mkr (-33)

• Värdeförändringen av finansiella instrument uppgick till 21 mkr (-57)

• Resultat per aktie uppgick till 4,11 kr (1,16)

– Jag är övertygad om att vår inslagna strategi med en mer koncentrerad marknad, en hög investeringsnivå i om- och tillbyggnader, fullt fokus på hyresgästrelationer och en tydligare organisationsstruktur, ger oss en uthållig tillväxt över tid, säger Knut Rost, vd för Diös Fastigheter.

Knut Rost, vd Diös Fastigheter
knut.rost@dios.se

Rolf Larsson, CFO Diös Fastigheter
rolf.larsson@dios.se