Diös rekryterar affärsområdeschef till Dalarna

Den 30 mars tillträder Jessica Nyman sin nya tjänst som chef för Diös Fastigheters affärsområde Dalarna. Jessica kommer närmast från Bryggan Fastighetsekonomi.

– Vi är stolta över att Jessica har valt att utvecklas tillsammans med oss. Med sin långa erfarenhet av och spetskompetens inom värdering och fastighetsrådgivning kommer hon att bli en stark kraft i utvecklingen av vår fastighetsportfölj, säger Lars-Göran Dahl, fastighetschef för Diös fastigheter.

Tidigare affärsområdeschef, Fredrik Thorgren, går vidare inom fastighetsbranschen i april.

Affärsområde Dalarna är Diös Fastigheters näst största med 21 procent av bolagets fastighetsvärde.

Lars-Göran Dahl, fastighetschef för Diös Fastigheter
lars-goran.dahl@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella- och bostadsfastigheter på prioriterade tillväxtorter. Med cirka 360 fastigheter, en uthyrningsbar yta om cirka 1 500 000 kvm och ett marknadsvärde som uppgår till cirka 12 mdkr, är Diös norra Sveriges största privata fastighetsbolag. Vår marknad sträcker sig från Borlänge i söder till Luleå i norr. Huvudkontoret ligger i Östersund. Diös har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se