Diös skapar rum för framtid i Östersund

december 2014 flyttar Arbetsmarknadsenheten, Navigatorcentrum och LärCentrum i Östersund ihop i nyrenoverade Diös-lokaler. Det femåriga kontraktet med Östersunds kommun har ett kontraktsvärde om 7,6 miljoner kronor.

– Vår drivkraft är att skapa möjligheter tillsammans med våra hyresgäster. Tack vare vår breda fastighetsportfölj i centrala lägen, kunde vi möta Östersunds kommuns önskemål om att samlokalisera sina verksamheter, säger Lars-Göran Dahl, fastighetschef för Diös Fastigheter.

I lokalen bredvid har Diös Fastigheter och Östersunds kommun tecknat ett tvåårigt kontrakt för lokalisering av Integrationscentrums verksamhet.

Knut Rost, vd Diös Fastigheter
E-post: knut.rost@dios.se

Lars-Göran Dahl, fastighetschef Diös Fastigheter
E-post: lars-goran.dahl@dios.se