Diös Fastigheter skapar möjligheter för Telia

Diös Fastigheter tecknar nytt avtal med Telia i Falun. Avtalet är på tre och ett halvt år och innebär att Telia under februari 2015 kommer att flytta sin verksamhet till en ny butik som omfattar 171 kvm i Falan Galleria.

– Vi vill utvecklas tillsammans med våra hyresgäster och tack vare att vi har en bred fastighetsportfölj i centrala lägen i Falun kunde vi möta Telias behov och önskemål om större lokaler i ett centralt läge. Vi tror att detta kommer att bidra positivt till utvecklingen av centrum i Falun, säger Fredrik Thorgren, chef för Diös marknadsområde Dalarna.

– Vi är väldigt nöjda med vårt goda samarbete med Diös och vi ser fram emot att flytta in i nya lokaler. I den nya lokalen i Falan kan vi växa och få möjlighet att ta hand om alla våra kunder på bästa sätt. Dessutom kommer vi kunna ge våra företagskunder lite extra uppmärksamhet, säger Caroline Rönnborg, Etableringschef på Telia Stores.

Knut Rost, vd för Diös
E-post: knut.rost@dios.se

Fredrik Thorgren, marknadsområdeschef för Diös i Dalarna.
E-post: fredrik.thorgren@dios.se

Diös äger och utvecklar både kommersiella- och bostadsfastigheter på prioriterade tillväxtorter. Med cirka 360 fastigheter, en uthyrningsbar yta om cirka 1 500 000 kvm och ett marknadsvärde som uppgår till cirka 12 mdkr, är Diös norra Sveriges största privata fastighetsbolag. Vår marknad sträcker sig från Borlänge i söder till Luleå i norr. Huvudkontoret ligger i Östersund. Diös har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Citat

Fredrik Thorgren, marknadsområdeschef för Diös i Dalarna