Diös har tecknat hyreskontrakt om 4 310 kvm med Östersund Kommun

Diös Fastigheter AB (publ) har tecknat ett hyreskontrakt om 4 310 kvadratmeter med Östersunds Kommun, Socialförvaltningen.
Kontraktet som omfattar lokaler i Nejonögat 3 med adress Rådhusgatan 104 är signerat på en avtalsperiod om femton år.
Lokalerna skall förädlas och anpassas till nya hyresgästen med start vid årsskiftet 2008 – 2009. Anpassningen är beräknad till cirka 40 Mkr och arbetet kommer att pågå under ett år. Planerad inflyttning den 1 januari 2010.

– Vi är självklart stolta över att Östersunds Kommun valde att samordna Socialförvaltningens verksamhet i Pliktverkets före detta lokaler. Vi kommer nu att påbörja arbetet med att skapa moderna och ändamålsenliga lokaler för deras verksamhet, säger Sven Randström, förvaltare för Diös Fastigheter i Östersund.

För ytterligare information, vänligen kontakta
Sven Randström, Diös Fastigheter, tel. 0770-33 22 00, 070-656 70 73, sven.randstrom@dios.se