Diös hyr ut lokal till Espresso House flaggskeppsetablering i Gävle

I juni öppnar Espresso House sin första coffee shop i Gävle city och lokalen utvecklas nu till en av de största Espresso House i landet. Detta görs i samarbete med fastighetsägaren Diös. Adressen är i a-läge på Drottninggatan/Stortorget, i den lokal McDonalds finns idag.

Espresso House gjorde sin första etablering i Lund 1996 och är idag Nordens största coffee shop-kedja med över 260 coffee shops fördelade på fyra länder; Sverige, Norge, Finland och Danmark. Nu gör de sin första etablering i Gävle city och gör den enligt sitt helt nya inredningskoncept. Inflyttning beräknas ske i slutet av maj.

-        Vi har haft en dialog med Espresso House under en tid och det känns jätteroligt att de väljer Gävle city för etablering av sitt nya koncept. Möjligheter till nya upplevelser och mötesplatser ligger helt i linje med hur vi ser på stadsutveckling. Fler anledningar för människor att vilja vara i stadskärnan, säger Jennie Nyblom, förvaltare, Diös Gävle.

-        Vi har haft ett mycket bra samarbete med Diös och kunde inte ha fått ett bättre läge för vår första etablering i Gävle city. Lokalen är fördelad på två våningar och vi bygger nu om denna för vårt helt nya inredningskoncept. Nu ser vi fram emot öppning i juni och påbörjar inom kort rekryteringsprocessen för att anställa cirka 20 nya medarbetare som kan ge en härlig kaffeupplevelse till våra gäster, säger Johan Gederberg, etableringsansvarig, Espresso House

Läs mer om Espresso House på https://espressohouse.com/

Jennie Nyblom, förvaltare Gävle, Diös Fastigheter