Diös hyr ut lokaler till Försäkringskassans IT-avdelning i Luleå

Nu är det klart att Försäkringskassans IT-avdelning flyttar in i Luleå Science Park. Fastighetsägaren Diös utvecklar lokalerna på drygt 2000 kvadratmeter till en modern arbetsplats för cirka 120 medarbetare.  Inflyttningen kommer att ske 1 augusti 2018.

Luleå Science Park är en mötesplats mellan teknik, människor, kunskap och kreativitet med nära anknytning till Luleå tekniska universitet. I Luleå Science Park finns flera starka varumärken, företag och organisationer och där utvecklas och växer ca 100 företag, främst inom tjänstesektorn med fokus på IT och energi.

-        Det känns mycket bra att kunna erbjuda Försäkringskassans IT-avdelning lokaler på en plats som är fylld av kunskapsintensiva företag och organisationer. Nu utvecklar vi lokalen till att bli en modern arbetsplats och ser fram emot att välkomna IT-teamet sommaren 2018, säger Johan Lång, affärsområdeschef Norrbotten, Diös.

Johan Lång, affärsområdeschef Norrbotten, Diös Fastigheter
E-post: johan.lang@dios.se