Diös hyr ut nya lokaler till Telenors utökade verksamhet i Umeå

Telenor utökar sin verksamhet och flyttar till helt nya lokaler på Döbelnsgatan 19 i Umeå. I samband med flytten sker nyrekrytering av fler medarbetare. Inflyttning sker i slutet av april och utvecklingen av det nya kontoret görs av fastighetsägaren Diös.

Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster. Nu utökas verksamheten i Umeå med ytterligare en teknisk avdelning inom Network Operations. Telenor har sedan 2015 varit hyresgäst hos Diös.

- Det känns riktigt roligt att Telenor växer med ny verksamhet i våra lokaler. Vi vill vara med och skapa tillväxt för våra hyresgäster och därmed vara en aktiv fastighetsägare som bidrar till utveckling av Umeå, säger Bengt Nordmark förvaltare på Diös.

- Vi väljer att utöka vår verksamhet i Umeå och ta tillvara den stora kompetens som finns här. Närheten till universitetet är såklart också viktigt i utvecklingshänseende. Umeå är en växande stad med enorma möjligheter och universitetet utgör en plattform för kunskap och tillväxt inom branscher som behöver medarbetare med högre utbildning. Det passar oss. Det är framförallt supporttekniker som rekryteras för avancerad felsökning av våra kunders tjänster inom Bredbandsbolaget och Telenor nät, men även andra roller som ledare och analytiker, säger Cecilia Broström, chef Network Operations, Telenor Sverige.

- Vi jobbar ständigt med aktiv stadsutveckling och för oss är detta en naturlig del i det arbetet. Det är en riktigt bra utveckling för staden att Telenor väljer att fortsätta satsa i Umeå, säger Sara Bergh, uthyrare, Diös Umeå.

Läs mer om Telenor här: https://www.telenor.se/

Sara Bergh, uthyrare, Diös Umeå.
E-post: sara.bergh@dios.se

Cecilia Broström, chef Network Operations, Telenor Sverige