Diös hyr ut och utvecklar nya lokaler till snabbväxande digitala affärsutvecklingsbolaget Tromb i Luleå

Nu är det klart att det digitala affärsutvecklingsbolaget Tromb flyttar in i helt nya lokaler i galleriafastigheten Shopping i centrala Luleå. Fastighetsägaren Diös utvecklar just nu det nya 300 kvadratmeter stora kontoret med moderna flexibla arbets- och mötesytor. Ingången till kontoret blir från Timmermansgatan och inflyttning sker i början av sommaren.

Tromb erbjuder digital affärsutveckling. De utvecklar system, appar och avancerad webb och hjälper företag att vässa sina erbjudanden på marknaden. Tromb finns i Piteå, Luleå, Skellefteå och Stockholm. På kontoret i Luleå arbetar idag cirka 20 personer och snart utökas antalet till att bli 25 personer. Totalt har företaget närmare 50 anställda. Tromb har varit hyresgäster hos Diös sedan 2014.

- Det känns riktigt bra att kunna erbjuda Tromb nya moderna lokaler mitt i centrala Luleå. De utökar sin verksamhet och blir ett bra tillskott av den totala mixen i gallerian och bidrar till att fler personer rör sig i huset. Det är precis såhär vi vill utveckla centrum i Luleå. Nu ser vi fram emot att få hälsa teamet på Tromb välkommen till Shopping, säger Erik Wallström, förvaltare, Diös Luleå.

- Vi har letat nya lokaler i Luleå ett tag. Nu känns det fantastiskt att vi snart flyttar in på ny adress mitt i stan. Diös har hjälpt oss möjliggöra vår idé. Vi blir ännu mer tillgängliga med utrymme för fler personer och flexibla mötesplatser, säger Anders Hallberg, vd, Tromb.

Läs mer om Tromb här: https://tromb.com/

Erik Wallström, förvaltare, Diös Luleå
E-post: erik.wallstrom@dios.se

Anders Hallberg, vd, Tromb.
E-post: anders.hallberg@tromb.com