Diös hyr ut till Rituals i Strand galleria i Luleå

Till hösten kommer den holländska kedjan Rituals att flytta in i Strand galleria i centrala Luleå. Fastighetsägaren Diös utvecklar just nu lokalen, som ligger på gatuplan, för inflytt och Rituals rekryterar medarbetare inför öppningen.

Rituals producerar och säljer produkter för hemma-SPA, som är inspirerade av österländska traditioner. Kedjan finns i USA och i flertalet länder i EU. I Sverige finns 60 butiker.

- Rituals kommer att komplettera mixen av butiker som finns i Strand galleria idag. Att ständigt utveckla utbudet av butiker och upplevelser i våra gallerior är del av den stadsutveckling vi driver i Luleå. Rituals koncept är uppskattat av många och nu färdigställer vi lokalen för inflytt under hösten. Det känns jättekul, säger Emelie Kjellner, centrumledare, Luleå Diös.

- Luleå har stått högt på vår lista för ny etablering och vi har letat länge efter en lokal i a-läge i gallerian. Vi har haft ett bra samarbete med Diös och nu känns det fantastiskt att flytta in till hösten. Vår rekrytering är i full gång och vi ser mycket fram emot öppning, säger Eduard van Santen, vd Nordic, Rituals.

Läs mer om Rituals: https://www.rituals.com/sv-se/home

Emelie Kjellner, centrumledare, Diös Luleå