Diös utvecklar lokal för WSP i Falun och utökar med grönt hyresavtal

Den 1 april flyttade WSP i Falun in i större lokaler på Bergmästaregatan och utökade därmed sitt befintliga kontor med ytterligare ett våningsplan. Lokalen är utvecklad av fastighetsägaren Diös. Det nya avtalet innehåller också en grön bilaga, vilket innebär att Diös och WSP har identifierat och påbörjat ett gemensamt miljöarbete.

WSP har varit hyresgäst hos Diös sedan maj 2011 och har nu utökat till större lokaler. I samband med detta har gemensamma åtgärder, som ska göras för minskad miljöpåverkan och ökad hållbarhet, tydliggjorts genom ett grönt hyresavtal.

-        Vi är jätteglada att vi har haft möjlighet att tillgodose WSP:s utökade behov av större lokaler i centrum och därmed förlängt samarbetet. Att avtalet kompletteras med en grön bilaga innebär vårt arbete för mindre miljöpåverkan och sänkta driftskostnader – en vinst både för WSP och oss, säger Michael Hedh, affärsområdeschef , Diös.

-        Det är roligt att vi expanderar i Falun och det känns extra bra att vi kunnat utveckla våra befintliga lokaler. Självklart vill vi göra det så miljösmart som möjligt och tillsammans med Diös har vi tagit fram en bra plan för vad vi båda parter ska göra för ett ökat miljöarbete, säger Maria Linfeldt, WSP Sverige.

WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag som erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & infrastruktur och Miljö & Energi.

Michael Hedh, affärsområdeschef Dalarna, Diös Fastigheter
E-post: mikael.hedh@dios.se

Maria Linfeldt, HR- och kommunikationsdirektör, WSP Sverige
Telefon:
E-post: maria.lindfelt@wspgroup.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter på prioriterade tillväxtorter. Med ett marknadsvärde, efter förvärvet från Castellum, om cirka 18 mdkr, ett bestånd om 345 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 570 tkvm, är visionen att vara den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se