Diös utvecklar säljkontor till utökad verksamhet för Momenta i Sundsvall

I över 20 år har Momenta försett barn med trafiksäkerhetsprodukter. Nu expanderar företaget och satsar på ett säljkontor i centrala Sundsvall i ”Blå Huset” på Esplanaden 10. Fastighetsägaren Diös utvecklar just nu de nya lokalerna till att stå färdiga för inflytt redan i början av mars.

I över 20 år har Momenta, tillsammans med företag och föreningar, försett barn med trafiksäkerhets-produkter. Förutom huvudkontoret i Bergeforsen satsar företaget nu på ett säljkontor i centrala Sundsvall.

- Det är fantastiskt att kunna bidra till Momentas expansion i centrala Sundsvall. Vi vill möjliggöra för företag att etablera sig i centrum, precis vad vi menar med stadsutveckling, säger Jenny Svensson, förvaltare, Diös Sundsvall.

- Vi expanderar och öppnar ett säljkontor där vi nyanställer mellan 8 till 16 säljare. Vi var noga med att den nya lokalen skulle stärka vårt varumärke och våra affärer. Det har Diös hjälpt oss med. Lokalen ligger centralt och de fina ytorna är anpassade för oss. Vi tror också att den kommer att hjälpa oss i det rekryteringsarbete som nu pågår. Moderna lokaler i centrum, säger Bengt Söderman, kontorsansvarig, Momenta Sundsvall.

För mer information om Momenta: http://momenta.se/

Jenny Svensson, förvaltare, Diös Sundsvall
E-post: jenny.svensson@dios.se