Diös välkomnar Robin Hood till Östersunds nya område för second hand-butiker

Sedan två veckor finns Robin Hoods second hand-butik i Diös lokaler på Bangårdsgatan i Östersund. De är därmed den andra butiken inom second hand som flyttar in i området. Den första etableringen var Erikshjälpen.

Robin Hood är en ideell förening med syfte att rehabilitera, främja och stötta utsatta människor i Jämtlands län genom att bistå med till exempel matkassar, kläder, skor och husgeråd. Second hand-butiken finansierar verksamheten. Robin Hood hjälper även personer med socialt umgänge och arbete via till exempel praktik eller arbetsprövning.

-        Det är jätteroligt att kunna tillmötesgå Robin Hoods önskemål om större lokaler och bättre läge och på så vis även utöka second hand-området kring Bangårdsgatan. Genom en tydlig nischning tror vi på synergieffekten för de butiker som finns där, säger Johan Fryksborn, uthyrare, Diös Jämtland.

-        Flytten till den nya lokalen innebär att vi fördubblar vår butiksyta vilket känns jättebra. Det nya läget närmare centrum känns också väldigt bra. Nu kommer vi att behöva ännu fler medarbetare och välkomnar varmt de som vill arbetsträna, ungdomsjobba eller vara volontärer, säger Annelie Johansson Bredin, verksamhetschef, Robin Hood.

Robin Hood öppnar även inom två veckor ett café i anslutning till butiken.

Johan Fryksborn, uthyrare, Diös Fastigheter
E-post: johan.fryksborn@dios.se

Annelie Johansson Bredin, verksamhetschef, Robin Hood
E-post: robinhood.envaninoden@gmail.com