Entreprenadföretaget VTG flyttar in i Diös lokaler i expansiva området Norra Kajen i Sundsvall

I dagarna flyttar entreprenadföretaget VTG in i helt nya lokaler på Lagergatan 14 i Norra Kajen i Sundsvall. Området är under expansion med fler företagsetableringar, bostadsbyggande och grönområden. VTGs flytt till Norra Kajen är del av fastighetsägaren Diös stadsutvecklingsstrategi för Sundsvall och innebär att aktuell fastighet nu är fullt uthyrd.

VTG erbjuder omfattande tjänster inom anläggnings-, mark- och transportområdet. Fokus ligger i Västernorrland men bolaget gör uppdrag i hela Sverige. I samband med flytten till nya lokaler anställer VTG fler personer till sitt team och på kontoret i Sundsvall kommer 10 personer att arbeta.

- Med VTGs flytt till Lagergatan 14 är fastigheten nu fullt uthyrd. Norra Kajen som helhet är under utveckling och fler företag som etablerar sig ger en riktigt bra dynamik i området. Vi märker en ökad popularitet att både bo och verka i Norra Kajen och Sportgyms etablering, för en tid sedan, har fått en riktigt bra start. Vi är jätteglada för att få hälsa VTG välkomna till oss, säger Anna Dahlgren, förvaltare, Diös Sundsvall.

- Vi ökar vår närvaro i Sundsvall med omnejd och behöver fler kontorsplatser. Att välja Diös var ett bra alternativ då erbjudandet av lokaler passar vår verksamhet väl. Tillgänglighet och närhet för våra kunder och delägare med en central placering i Sundsvall var ett av kraven som Diös kunde leverera, säger Niklas Eriksson, vd, VTG Entreprenad.

Anna Dahlgren, förvaltare, Diös Sundsvall
E-post: anna.dahlgren@dios.se

Niklas Eriksson, vd, VTG Entreprenad.
E-post: niklas.eriksson@vtg.se