Kjell & Company öppnar butik i Mora centrum

En av Nordens största butikskedjor inom tillbehör för hemelektronik, Kjell & Company, öppnar under våren 2017 sin första butik i Mora. De kommer att flytta in i Diös fastighet på Kyrkogatan 20 i Mora centrum.

–   Det känns väldigt roligt att kunna förstärka Mora centrum med en så populär butikskedja. Kjell & Companys utbud kompletterar övriga butiker på Kyrkogatan och kommer att bidra till att stärka vår attraktiva och levande stadskärna, säger Mikael Hedh, förvaltare, Diös i Mora.

Om Kjell & Company
Kjell & Company säljer tillbehör för hemelektronik via butiker och internet. Företaget startades 1988 och öppnade sin första butik i Sundsvall. Idag har de drygt 90 butiker på 47 orter i Sverige samt 9 butiker i Norge.

Mikael Hedh, förvaltare, Diös Fastigheter i Mora
E-post: mikael.hedh@dios.se

Jessica Nyman, chef för Diös i Dalarna
E-post: jessica.nyman@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter på prioriterade tillväxtorter. Med ett marknadsvärde om 13,0 mdkr, ett bestånd om 313 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 352 tkvm, är visionen att vara den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad, som sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Citat

– Det känns väldigt roligt att kunna förstärka Mora centrum med en så populär butikskedja. Kjell & Companys utbud kompletterar övriga butiker på Kyrkogatan och kommer att bidra till att stärka vår attraktiva och levande stadskärna.
Mikael Hedh, förvaltare, Diös i Mora